Praktische informatie & kaartverkoop

Over de voorstelling


De locatie

Er zijn twee mogelijke locaties: Theater ’t Voorhuys in Emmeloord en Museum Schokland. De locatie staat op het entreebewijs en op de website bij de voorstelling.

Begin- en eindtijd van voorstellingen
Voor de exacte tijd waarop de voorstelling begint en waarop we jou in het theater verwachten verwijzen wij naar onze website. Daarnaast ontvang je uiterlijk 24 uur van te voren een servicemail op het e-mailadres waarmee de kaarten zijn geboekt. Je bent vanaf 45 minuten voor begin van de voorstelling bij ons welkom.

Te laat
Laatkomers worden niet tot de voorstelling toegelaten. Restitutie van de entreekaarten is niet mogelijk.

Geen toiletbezoek tijdens de voorstelling
Helaas is het niet mogelijk om tijdens de voorstelling van het toilet gebruik te maken. Wij verzoeken je vriendelijk om voor de voorstelling naar het toilet te gaan.

Pauze
In onze servicemail informeren wij je of een voorstelling een pauze heeft of niet.

Beeld- en geluidsopnamen maken
Het is niet toegestaan om tijdens de voorstellingen opnamen te maken, ook niet met de telefoon.

Mobiele telefoon uitzetten
Wij verzoeken vriendelijk om de telefoon op de vliegtuigmodusstand te zetten en het geluid uit. Gebruik van de mobiele telefoon is hinderlijk voor de artiest en mede-bezoekers.

Servicemail
Minimaal 1 dag van tevoren ontvang je een servicemail met daarin alle relevante informatie over de voorstelling, zoals begin -en eindtijd en de duur van de voorstelling. De servicemail wordt alleen verstuurd bij voorstellingen die binnen de reguliere programmering vallen. Gastprogrammeringen en zakelijke verhuur vallen hier niet onder.

De bezoekersvoorwaarden
In Theater ’t Voorhuys gelden de actuele algemene bezoekersvoorwaarden van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouw Directies (VSCD). Deze zijn gedeponeerd bij de Rechtbank van Amsterdam. Je kunt de voorwaarden vinden op de website van de VSCD.

Horeca

Borrelen na afloop
Onze horecapartner GrandCafé ’t Voorhuys verzorgt onze horeca. Zij bieden je voor en na de voorstelling of in de pauze de drankjes aan. Liever in het GrandCafé borrelen? Dan kun je binnendoor doorlopen naar het restaurant.

Kinderen

Stoelverhogers
Bij alle jeugdvoorstellingen of voorstellingen waar wij kinderen verwachten, kun je gebruik maken van stoelverhogers. Deze staan klaar bij de ingangen van de zaal.

Baby’s
Kinderen jonger dan 1 jaar kunnen hinder ondervinden van het geluidsvolume. Daarom laten wij kinderen jonger dan 1 jaar niet toe in de zalen. Bij de jeugdvoorstellingen is de adviesleeftijd een belangrijke richtlijn. Deze geeft aan of de voorstelling grappig, leuk, interessant genoeg is of wellicht iets te spannend.

Extra service

Garderobe
Wij werken met een bemande garderobe. Wij verzoeken je vriendelijk de jassen niet mee de zaal in te nemen. Dit heeft te maken met veiligheidsoverwegingen en op advies van de brandweer. De garderobe wordt tijdens de voorstelling afgesloten.

Gratis luisterservice
In de Theaterzaal en Beurszaal beschikken wij over geluidsversterking. Ook mensen zonder hoortoestel kunnen van dit systeem gebruik maken. Vraag bij één van onze medewerkers naar de mogelijkheden.

Gratis oordoppen
Het geluidsvolume wordt door het bezoekende gezelschap geregeld, niet door de technici van ons theater. Ervaar je het volume als storend? Dan kun je gratis oordopjes krijgen bij één van onze medewerkers.

Kaartverkoopinformatie


Online bestellen
Om te reserveren via de website www.theater-voorhuys.nl is een account noodzakelijk. Met dit account kun je zelf jouw adresgegevens beheren, je abonneren op de nieuwsbrieven, een verlanglijst maken en bestellingen uit het verleden bekijken. Heb je al een account en lukt het niet om in te loggen? De eerste keer dat je via de nieuwe website inlogt, dien je een nieuw wachtwoord aan te maken. Klik op de link ‘wachtwoord vergeten’ en je ontvangt een mailtje met daarin een resetlink. Dit is eenmalig.

Kaarten die je online bestelt, ontvang je direct in je inbox en vind je ook onder jouw account terug.

Geplaceerd
Je koopt je kaartje geplaceerd, tenzij anders vermeld. Je kunt daarbij zelf een beschikbaar rij- en stoelnummer kiezen of het systeem de best beschikbare plek voor je laten kiezen.

Boeken als Vriend van ’t Theater
Wil je ook in seizoen 23-24 profiteren van de vele voordelen van een Vriendenlidmaatschap? Vraag deze dan aan via de website.

Digitaal tegoed gebruiken
Wanneer je de voorstellingen hebt uitgekozen en klaar bent om te betalen, kun je uiteraard ervoor kiezen jouw digitale tegoed te verzilveren. Bij de betaling worden er twee opties getoond: Ingenico (via IDEAL betalen) of digitaal tegoed.  Je kunt ervoor kiezen een deel van het tegoed te verzilveren, of het volledige tegoed te gebruiken. Het restant kan met IDEAL worden voldaan.

Het is niet mogelijk om betalingen met een creditcard te verrichten.

Digitaal tegoed bekijken
Weten hoeveel digitaal tegoed je nog kunt besteden? Via ‘Mijn profiel <> Historiek en overzichten’ is het huidige saldo van het digitaal tegoed in te zien.

Podium Cadeaukaart & Nationale Kunst & Cultuur Cadeaukaart
De Podium Cadeaukaart en de Nationale Kunst & Cultuur Cadeaukaart kunnen aan onze kassa en online worden verzilverd.
Let op: De Nationale Kunst & Cultuur Cadeaukaart is 1 jaar geldig vanaf het moment van uitgifte. Het saldo op de Podium Cadeaukaart is 3 jaar geldig en kan in een keer of delen worden besteed.

Kaarten niet ontvangen
De e-tickets komen per mail bij jou binnen. Niet ontvangen? Kijk dan in je spamfilter. De Theaterkassa heeft een kopie van alle e-tickets. Wanneer de tickets ook niet in het spamfilter zijn beland, kun je contact opnemen.

Bij onze Theaterkassa


E-tickets
Een e-ticket is een digitaal toegangsbewijs. Je vindt het e-ticket als pdf-bestand via mijn agenda in jouw online account. Wij kunnen het e-ticket ook op de telefoon scannen.

Kaarten annuleren
Kaarten kunnen tot maximaal 48 uur voor de voorstelling worden omgeruild voor een andere voorstelling of (wanneer je geen voorstelling kunt vinden) een tegoedbon of een digitaal tegoed. Als je binnen 48 uur de kaarten wil annuleren, dan heb je geen recht op restitutie.

Gereserveerde kaarten die niet worden afgehaald
Niet afgehaalde gereserveerde kaarten, worden vanaf 24 uur voor aanvang van de voorstelling vrijgegeven voor verkoop.

Reserveringskosten
Bij e-tickets betaal je geen reserveringskosten. Je kunt ook kiezen voor papieren toegangskaarten. Deze worden opgestuurd. Je betaalt dan € 3,50 extra per bestelling. De kaarten worden dan binnen 1 á 2 dagen binnen de openingsdagen van de kassa verstuurd.

Voorstelling uitverkocht
Bel of mail de theaterkassa en laat je op de wachtlijst plaatsen. Wie weet komen er nog plaatsen vrij! Bel 0527-760 620 of mail naar kassa@theater-voorhuys.nl.

Reguliere openingstijden kassa
De kassa is elke woensdag, donderdag en vrijdag geopend van 12.00-15.00 uur. ’s Avonds en op zon- en feestdagen is de kassa uitsluitend geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de dan plaatsvindende voorstelling[en].

Weet waar je koopt
Kom niet voor verrassingen te staan en koop jouw kaarten altijd bij het theater of bij een ander erkend verkooppunt.

Rolstoelplaatsen reserveren
Het aantal rolstoelplaatsen is beperkt. Het reserveren van rolstoelplaatsen kan niet via de website, maar wel telefonisch via 0527-760 620 of per mail kassa@theater-voorhuys.nl.

Groepsreserveringen
Voor groepsreserveringen (vanaf 20 personen) kun je contact opnemen via 0527-760 621 of via zakelijk@theater-voorhuys.nl.