Praktische informatie & Kaartverkoop

Over de voorstelling

Veiligheid voorop
Theater ’t Voorhuys volgt alle richtlijnen zoals deze zijn aangegeven door het RIVM. Wij houden voldoende afstand tussen de verschillende zitplaatsen en rijen. Meer weten over welke voorzorgsmaatregelen wij hebben genomen? Lees hier ons protocol.

De locatie
Er zijn twee mogelijke locaties: Theater ’t Voorhuys en Museum Schokland. De locatie staat op het entreebewijs en op de website bij de voorstelling.

Begin- en eindtijd van voorstellingen
In seizoen 20-21 kunnen de begintijden van voorstellingen afwijken van wat je gewend bent. Door de beperkte zaalcapaciteit zullen, vooral in de periode september-december 2020, een aantal voorstellingen twee keer op een avond worden aangeboden. Voor de exacte tijd waarop de voorstelling begint en waarop we jou in het theater verwachten verwijzen wij naar de servicemail. Deze ontvang je uiterlijk 24 uur van te voren op het e-mailadres waarmee de kaarten zijn geboekt.

Te laat
Laatkomers worden niet tot de voorstelling toegelaten. Restitutie van de entreekaarten is niet mogelijk.

Geen toiletbezoek tijdens de voorstelling
Helaas is het niet mogelijk om tijdens de voorstelling van het toilet gebruik te maken. Wij verzoeken je vriendelijk om voor de voorstelling naar het toilet te gaan.

Pauze
De voorstellingen in de periode september tot en met december 2020 worden zonder pauze gespeeld.

Beeld- en geluidsopnamen maken
Het is niet toegestaan om tijdens de voorstellingen opnamen te maken, ook niet met de telefoon.

Mobiele telefoon uitzetten
Wij verzoeken vriendelijk om de telefoon op de vliegtuigmodusstand te zetten en het geluid uit. Gebruik van de mobiele telefoon is hinderlijk voor de artiest en mede-bezoekers.

De bezoekersvoorwaarden
In Theater ’t Voorhuys gelden de algemene bezoekersvoorwaarden 2012 van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouw Directies (VSCD). Deze zijn gedeponeerd bij de Rechtbank van Amsterdam. Je kunt de voorwaarden vinden op de website van de VSCD.

Horeca

Borrelen na afloop
Onze horecapartner GrandCafé ’t Voorhuys verzorgt als vanouds onze horeca. Zij zullen zoals je gewend bent de drankjes aanbieden. Liever in het GrandCafé borrelen? Dan kun je binnendoor doorlopen naar het restaurant.

Kinderen

Stoelverhogers
Bij alle jeugdvoorstellingen of voorstellingen waar wij kinderen verwachten, kun je gebruik maken van stoelverhogers. Deze staan klaar bij de ingangen van de zaal.

Baby’s
Kinderen jonger dan 1 jaar kunnen hinder ondervinden van het geluidsvolume. Daarom zullen wij kinderen jonger dan 1 jaar niet toelaten in de zalen. Bij de jeugdvoorstellingen is de adviesleeftijd een belangrijke richtlijn. Deze geeft aan of de voorstelling grappig, leuk, interessant genoeg is of wellicht iets te spannend.

Extra service

Garderobe
In de eerste helft van seizoen 20-21 werken wij met een onbemande garderobe. Wij verzoeken je vriendelijk de jassen niet mee de zaal in te nemen. Dit uit veiligheidsoverwegingen en op advies van de brandweer. De garderobe zal tijdens de voorstelling afgesloten worden.

Gratis luisterservice
In de Theaterzaal en Beurszaal beschikken wij over geluidsversterking. Ook mensen zonder hoortoestel kunnen van dit systeem gebruik maken. Vraag bij één van onze medewerkers naar de mogelijkheden.

Gratis oordoppen
Het geluidsvolume wordt door het bezoekende gezelschap geregeld, niet door de technici van ons theater. Ervaar je het volume als storend? Dan kun je gratis oordopjes krijgen bij één van onze medewerkers.

Kaartverkoopinformatie


Online bestellen

Account aanmaken
Om te reserveren via de website www.theater-voorhuys.nl is een account noodzakelijk. Met dit account kun je zelf jouw adresgegevens beheren, je abonneren op de nieuwsbrieven, een verlanglijst maken en bestellingen uit het verleden bekijken. Heb je al een account en lukt het niet om in te loggen? De eerste keer dat je via de nieuwe website inlogt, dien je een nieuw wachtwoord aan te maken. Klik op de link ‘wachtwoord vergeten’ en je ontvangt een mailtje met daarin een resetlink. Dit is eenmalig.

Plaatsen kiezen niet mogelijk
De kaarten voor de voorstellingen september tot en met december 2020 worden ongeplaceerd verkocht. Op de avond zelf zullen onze gastdames en -heren je een plaats in de zaal aanwijzen.

Boeken als Vriend van ‘t Theater
Wil je ook in 20-21 profiteren van de vele voordelen van een Vriendenlidmaatschap? Vraag deze dan aan via de website. Je ontvangt een mail met PDF waar een persoonsgebonden code in staat. Met deze code krijg je de korting. De vriendenkorting is niet op alle voorstellingen van toepassing.

Samen met andere Vrienden boeken
Dat kan nog steeds. Let op: je kunt met maximaal 2 personen naast elkaar plaatsnemen in de Theaterzaal. Voeg in het boekingsproces beide persoonsgebonden codes toe om per persoon de korting te ontvangen.

Digitaal tegoed gebruiken
Wanneer je de voorstellingen hebt uitgekozen en klaar bent om te betalen, kun je uiteraard ervoor kiezen jouw digitale tegoed te verzilveren. Bij de betaling worden er twee opties getoond: Ingenico (via IDEAL betalen) of digitaal tegoed. Je kunt ervoor kiezen een deel van het tegoed te verzilveren, of het volledige tegoed te gebruiken. Het restant kan met IDEAL worden voldaan.

Digitaal tegoed bekijken
Weten hoeveel digitaal tegoed je nog kunt besteden? Via ‘Mijn profiel <> Historiek en overzichten’ is het huidige saldo van het digitaal tegoed in te zien.

Kaarten niet ontvangen
De e-tickets komen per mail bij jou binnen. Niet ontvangen? Kijk dan in je spamfilter. De Theaterkassa heeft een kopie van alle e-tickets. Wanneer de tickets ook niet in het spamfilter zijn beland, kun je contact opnemen.

Bij onze Theaterkassa

E-tickets
Een e-ticket is een digitaal toegangsbewijs. Je vindt het e-ticket als pdf-bestand via mijn agenda in jouw online account. Wij kunnen het e-ticket ook op de telefoon scannen.

Kaarten annuleren
Kaarten kunnen tot maximaal 48 uur voor de voorstelling worden omgeruild voor een andere voorstelling of (wanneer je geen voorstelling kunt vinden) een tegoedbon of een digitaal tegoed. Als je binnen 48 uur de kaarten wil annuleren, dan heb je geen recht op restitutie.

Gereserveerde kaarten die niet worden afgehaald
Niet afgehaalde gereserveerde kaarten, worden vanaf 24 uur voor aanvang van de voorstelling vrijgegeven voor verkoop.

Reserveringskosten
Bij e-tickets betaal je geen reserveringskosten. Je kunt ook kiezen voor papieren toegangskaarten. Deze worden opgestuurd. Je betaalt dan € 3,50 extra per bestelling.

Voorstelling uitverkocht
Bel of mail de theaterkassa en laat je op de wachtlijst plaatsen. Wie weet komen er nog plaatsen vrij! Bel 0527-760 620 of mail naar kassa@theater-voorhuys.nl.

Reguliere openingstijden kassa
De kassa is elke woensdag, donderdag en vrijdag geopend van 12.00-15.00 uur. ’s Avonds en op zon- en feestdagen is de kassa uitsluitend geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de dan plaatsvindende voorstelling[en].

Weet waar je koopt
Kom niet voor verrassingen te staan en koop jouw kaarten altijd bij het theater of bij een ander erkend verkooppunt.

Rolstoelplaatsen reserveren
Het aantal rolstoelplaatsen is beperkt. Het reserveren van rolstoelplaatsen kan niet via de website, maar wel telefonisch via 0527-760 620 of per mail kassa@theater-voorhuys.nl.

Groepsreserveringen
Voor groepsreserveringen (vanaf 20 personen) kun je contact opnemen via 0527-760 621 of via zakelijk@theater-voorhuys.nl. Het is op dit moment niet mogelijk om als groep bij elkaar te zitten in de zaal.

Dit is Cultuurbedrijf
Noordoostpolder