Shakespeare’s Hamlet laat zich het beste omschrijven als een thriller over een broedermoord met als belangrijkste vraag “who dunit?”. In deze nieuwe bewerking zijn Hamlet en Ophelia echter niet waanzinnigen, maar juist soulmates die samen vechten om vrij te zijn. Voeg daar muziek uit de eigenwijze opera Hamlet van Ambroise Thomas aan toe en er wordt een volledig nieuw licht geworpen op de aloude klassieker. En zoals altijd doet studio_antigone_ dat met grote achting voor de oorspronkelijke tekst; de prachtige taal van Shakespeare.

In deze Hamlet ligt de focus op de zoektocht naar vrijheid. Hamlet probeert zich te bevrijden van de schijnwereld van het hof, vergelijkbaar met de virtuele schijnwereld waarin we nu leven. Ophelia vecht met de ketenen van kuisheid en zwijgplicht. Ketenen die, zelfs nu nog, voor veel vrouwen gelden.

Regisseur Agaath Witteman heeft in haar inmiddels 45-jarige carrière, zoals ook vorig seizoen met Antigone van Sophocles, bewezen dat respect voor de taal van de schrijver gepaard kan gaan met uiterst modern theater geschikt voor een breed publiek.

Entreeprijs in inclusief drankje na afloop.

Credits
Met Julien Croiset, Hans Croiset, Vincent Croiset, Marguerite de Brauw, Lidewij Mahler, Toto van Stekelenburg, Yannick Bronkhorst, Kyra van de Watering, Stefana Kraaijestein en Scott Reniers| vertaling Bert Voeten | foto’s Marieke Timp

De gloeilamp, de telefoon, penicilline, de computer, toiletpapier, de pil: stuk voor stuk geweldige uitvindingen waar we nog elke dag van profiteren. Peter van Ewijk wil ook wel eens iets uitvinden. Of in ieder geval uitvinden welk nut hij hier op aarde heeft.

Na twee jaar lang uitvinders en uitvindingen te hebben bestudeerd om er een hilarische, multimediale cabaretvoorstelling van te maken, voelt hij dat zijn langverwachte Eureka-moment eraan zit te komen. Live, on stage, in uw theater zal hij iets uitvinden waarmee hij voor eens en voor altijd het venijn uit de hedendaagse, verwarrende, gepolariseerde maatschappij laat verdwijnen. De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn.

Geschiedenis wordt geschreven. Je zal er maar bij zijn die avond…

Polder-Passe-Partout

Deze voorstelling maakt deel uit van onze Polder-Passe-Partout. Boek 3 voorstellingen van cabaret talent voor slechts € 42,-. Boek je kaarten

‘Opera voor Dummies 2 – Operacafé, een voorstelling vol energie, humor en prachtige zang! In cabaretsfeer laat Céline zien hoe toegankelijk en verrassend opera is. Want wie verwacht er nu een smartlap, een levenslied, een stevig rocklied of iets wat je totáál niet verwacht in opera stijl?! Laat je verrassen. En zoals we van Céline gewend zijn: de nodige verassingseffecten, hoge noten én saamhorigheid. In een kroeg wordt immers met elkaar gezongen.

Sopraan Céline Janssen heeft in haar theatervoorstelling ‘Opera voor Dummies’ op ludieke en luchtige manier laten zien dat opera hip, grappig, sexy en ontroerend is. In deze nieuwe voorstelling neemt zij haar publiek weer mee in de wereld van de opera, maar nu binnen het decor van het café. In de bruine kroeg van haar opa breit zij beroemde operamelodieën met beruchte levensliederen aan elkaar. En wat blijkt? Ze verschillen haast niet van elkaar…
Waar in het leven gebeurt net zoveel als in de opera? In een kroeg zijn alle ingrediënten aanwezig die je in de opera ook terugziet: jaloezie, vreugde, boosheid, liefde, verdriet, vriendschap… Céline ziet opera als hét nieuwe levenslied !

Let op: we kunnen niet garanderen dat alle glazen heel blijven tijdens de voorstelling.

 

Je gaat dineren in het hotel en laat je bedienen door Sybil, Basil en Manuel, vertolkt door ‘s werelds beste imitatoren van het illustere trio uit één van de beste televisiekomedies ooit: ‘Fawlty Towers’. Zij sleuren je mee in de hilarische wereld van het hotel- en restaurantwezen. Het publiek geniet van een fantastische komedie onder het genot van een heerlijk driegangendiner.

Geniet van de chaos, hilariteit en herkenbaarheid met Sybil, Basil en Manuel!

…please wait to be seated and don’t mention the war…!!! 

‘Senor Fawlty, don’t git me! I know nothing! I am from Barcelona!’

Na het gigantische succes op het Melbourne Festival, het Adelaide Festival en het Edinburgh Festival nu weer terug in Nederland. De nooit opgenomen dertiende aflevering voor televisie wordt werkelijkheid in het theater.