Veelgestelde vragen

Wo 22 april 2020

We kunnen ons voorstellen dat jullie vragen hebben. Op een aantal vragen geven we hieronder antwoord.

Bewaar je ticket
COVID-19 raakt ons allemaal, ook de culturele sector. Veel voorstellingen, festivals en concerten worden noodgedwongen verplaatst of afgelast; musea en monumenten sluiten hun deuren. De verschillende brancheverenigingen hebben de handen ineen geslagen en roepen hun bezoekers op om hun ticket te bewaren tot de deuren weer opengaan: ‘Bewaar je ticket, geniet later’.

De theaters, artiesten en impresariaten zijn momenteel landelijk enkele duizenden voorstellingen aan het verplaatsen. Dat is een megaklus, waardoor wij je nog niet kunnen informeren over nieuwe speeldata. De theaterzaal voelt leeg aan zonder onze geliefde bezoekers. De gezelligheid van onze bezoekers missen wij enorm, maar jullie gezondheid en die van onze medewerkers en de artiesten staat voorop.
Gekochte kaarten blijven in ieder geval geldig. Mocht verplaatsing geen optie zijn, worden onze bezoekers uiteraard gecompenseerd. Het is ook mogelijk om Vriend te worden van Theater t Voorhuys. Ieder seizoen kun je opnieuw het lidmaatschap aanvragen voor €12,50 (kan vanaf 1 juni 2020 via onze website). Je bent dan ambassadeur van ons theater en ontvangt vele voordelen.

Zodra er meer bekend is, informeren wij kaarthouders hierover. Je hoeft niets te doen, wij nemen contact met je op. Wij vergeten je niet!

Gaat het theater dit theaterseizoen nog open?
Theater ‘t Voorhuys volgt de richtlijnen en aanwijzingen vanuit RIVM, overheid en gemeente met betrekking tot het coronavirus. Dat betekent dat alle theatervoorstellingen tot 1 september in ons theater zijn geannuleerd. Het huidige theaterseizoen is daarmee vroegtijdig geëindigd.
Dinsdagavond 21 april heeft het kabinet aangekondigd dat alle publieke locaties tenminste t/m 19 mei zijn gesloten. Rond 12 mei weten we meer wat de eventuele mogelijkheden zijn voor (zakelijke) verhuringen.

Ik heb kaarten voor een voorstelling die is afgelast. Wat moet ik doen?
Je hoeft niets te doen, we vragen voorlopig alleen om je geduld. Onze programmeur is achter de schermen druk bezig om te kijken of er een vervangende datum komt. Zodra dit bekend is laten we dit per e-mail weten. Gekochte tickets blijven in die gevallen voor de nieuwe speeldatum geldig. Mocht verplaatsing van een voorstelling geen optie zijn, dan gaan wij uiteraard op zoek naar een compensatie, zoals een vervangende voorstelling, een voucher of restitutie. Wij volgen hierin de brancheorganisatie VSCD (Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties). Tot die tijd worden reeds gekochte kaartjes niet terug betaald, niet geruild en niet omgezet in een tegoedbon. Via onze website en persoonlijk per mail zullen wij je op de hoogte houden.
Wij vragen je nog even geduld te hebben en hopen je weer in goede gezondheid te mogen verwelkomen in seizoen 2020-2021.


Nieuw theaterseizoen 2020-2021
De voorbereidingen voor het nieuwe theaterseizoen zijn in volle gang. In afwachting van de richtlijnen van het RIVM, zal vooralsnog de feestelijke aftrap van het nieuwe seizoen in september zijn. Onze preview, die we normaal in mei organiseren, zal dan plaatsvinden. Op dit moment zijn wij nog aan het onderzoeken wanneer de kaartverkoop voor het nieuwe seizoen zal starten en wanneer de nieuwe brochure op de deurmat ligt. Alle mogelijkheden worden daarbij zorgvuldig afgewogen.


Waar lees ik meer over de bezoekersvoorwaarden en richtlijnen van de VSCD?
De theaters, artiesten en impresariaten zijn momenteel enkele duizenden voorstellingen aan het verplaatsen, een megaklus, waarvoor wij het geduld en begrip van de bezoekers vragen. Mocht verplaatsing van een voorstelling geen optie zijn, dan gaan wij uiteraard op zoek naar een compensatie, zoals een vervangende voorstelling, een voucher of restitutie. Zodra hierover meer bekend is, hebben de theaters afgesproken om gezamenlijk, op één moment naar buiten te treden. Wij volgen hierin de brancheorganisatie VSCD (Vereniging Schouwburg- en Concertgebouwdirecties).
Algemene bezoekersvoorwaarden VSCD kun je hier nalezen.

Ik heb een andere vraag. Hoe kan ik jullie bereiken?
Vanwege de omvang van de maatregelen en de sluiting van ons gebouw (tot en met tenminste 19 mei a.s.), zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Voor vragen zijn wij bereikbaar via e-mail: kassa@theater-voorhuys.nl. Wij reageren zo snel mogelijk op je bericht.

Actueel

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Cookies

Voor een optimale gebruikerservaring maken wij gebruik van cookies. Deze cookies worden gebruikt zodat wij onze website kunnen optimaliseren.

.

X

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.